Produkty reklamowe, czy to faktycznie działa?

Firmy, instytucje państwowe, a nawet organizacje pozarządowe coraz częściej decydują się na prowadzenie spójnej i przemyślanej kampanii wizerunkowej oraz reklamowej. Te dwa typy działań należy od siebie zdecydowanie odróżnić.

Wizerunek a reklama

Kampania wizerunkowa ma na celu przemycenie do świadomości klienta pewnego, z góry ustalonego i odpowiadającego zleceniodawcy, obrazu danej marki. Odbiorca ma wiedzieć, jak marka się nazywa, najlepiej znać jej logo i hasło, ma wiedzieć, czym się zajmuje, a także, ma mu się ona kojarzyć z danymi cechami. Niezawodny samochód? Ford. Orzeźwiający napój? Sprite. I tak dalej. Z kolei kampania reklamowa ma kłaść nacisk na konkretny produkt i jego zalety. Ma ona przynieść dokładnie mierzalny skutek, jak chociażby zwiększenie sprzedaży o 10% w skali roku. Oczywiście, działania obydwu kampanii mogą się częściowo pokrywać, bo trudno mówić produkcie bez mówienia o marce i odwrotnie. Generalnie jednak istnieje rozróżnienie pomiędzy tymi rodzajami działań. W obydwu rodzajach kampanii stosowane są również różne metody. Jak sądzisz, czy produkty reklamowe sprawdzą się w kampanii wizerunkowej, czy w reklamowej (nie zważaj na ich nazwę)? Zastanowiłeś się? My jesteśmy przekonani, że akurat ta metoda sprawdzi się zawsze. Zaraz dowiesz się dlaczego.

Reguła wzajemności

Ludzie na ogół są prości, nawet jeśli często temu zaprzeczamy. Czytając o eksperymentach psychologicznych widać wyraźnie, że wiele akcji wywołuje praktycznie zawsze te same reakcje. Tak mniej więcej działają również produkty reklamowe. Prosta zasada wzajemności sprawia, że, gdy podarujemy jakiś przedmiot naszemu klientowi, będzie się on czuł zobowiązany odwdzięczyć się nam. A w jaki sposób może to zrobić? Oczywiście, robiąc u nas zakupy. Naukowcy dowodzą, że przedmiot ten nie musi mieć właściwie żadnej materialnej wartości, w tym przypadku zdecydowanie liczy się sam gest. Dlatego gadżety takie nie kosztują wiele, stać na nie nawet małych przedsiębiorców, a przynoszą bardzo dobre, szybko widoczne rezultaty. Można również zakupić różne produkty reklamowe w zależności od tego, do kogo mają być skierowane, do jakiej rangi klientów. W niektórych naprawdę warto zainwestować większe pieniądze, a tym, którzy nie przyniosą nam zbyt wysokiego dochody, możemy podarować drobiazg. Taki gadżet będzie stale przypominał odbiorcom o istnieniu naszej firmy, czyli będzie działał bardzo mocno wizerunkowo.

Previous post

Rury stalowe i dobry kocioł gazowy przepis na skuteczne ogrzewanie

Next post

Wypożyczalnia samochodów - bądź mobilny

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.