TOP

Systemy targowe

Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, że pozyskanie klienta wymaga odpowiedniej reklamy oferowanego na sprzedaż produkt lub usługi. Właściwa promocja wpływa na umocnienie pozycji marki i daje możliwość zwiększenia sprzedaży. Jednym ze sposobów reklamy są systemy targowe wykorzystywane na imprezach targowych oraz ekspozycjach marketowych.

Odpowiedni wybór stoiska targowego


Wybór odpowiedniego stanowiska targowego zależy przede wszystkim od powierzchni, jaka będzie potrzebna do wyeksponowania produktu lub usługi. Znaczenie ma również sposób, w jaki będziemy komunikować się z potencjalnymi klientami. Zabudowane stoiska targowe z reguły nie zachęcają klientów do odwiedzenia ich. Natomiast stworzenie dużego systemu targowego, kiedy oferujemy niezbyt bogatą ofertę, może odpychać ludzi, ze względu na stworzenie wrażenia pustki.
Systemy wystawiennicze mają różne typy, wśród których można wymienić typ szeregowy, wyspowy lub narożny. Odpowiednio dobrany system targowy powinien charakteryzować się wyborem właściwego miejsca, które niekiedy trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem. Rezerwacja ma znaczenie, gdyż zwlekając z nią, może się okazać, że wśród wolnych stanowisk pozostaną te, które nie odpowiadają nam wielkością, lokalizacją lub typem.

Systemy targowe szeregowe


Ten rodzaj systemu wystawienniczego przeznaczony jest dla niewielkich stanowisk, z reguły nie przekraczających 20 m kw. Z trzech stron otoczony jest przez innych wystawców, w związku z tym klienci mogą wejść do niego jedynie od frontu. Wadą tego typu systemów targowych jest to, że klienci mogą pomijać te stanowiska, nie zauważając ich.
Mimo to, szeregowy rodzaj systemów targowych dominuje na większości polskich targów. Dlatego też wystawcy w celu właściwej promocji produktu lub usługi, powinni stosować techniki pozwalające wyróżnić się od innych wystawców. Ponadto w tym typie systemu targowego najlepszą lokalizacją będzie stanowisko narożne.

Systemy targowe wyspowe


Przedmiotowy rodzaj systemu dostępny jest dla klientów z czterech stron. Zazwyczaj posiada powierzchnię powyżej 50 m kw. Pozytywną cechą tego typu systemu targowego jest możliwość eksponowania produktów o dużych rozmiarach – na przykład maszyn produkcyjnych lub samochodów.
Jak każdy rodzaj systemu targowego i ten typ posiada wady. Jedną z nich jest możliwość pojawienia się chaosu na stanowisku, który wynika z dużej powierzchni stoiska. To natomiast może spowodować, że klienci nie będą orientować się jakie produkty na tym stanowisku są reklamowane.

System targowy narożny


System ten umieszcza się w rogach hal wystawienniczych. Daje możliwość eksponowania produktu z dwóch stron. Dzięki takiemu systemowi można łatwiej komunikować się z klientami, przy zachowaniu niedużej powierzchni stoiska.
W tym rodzaju stanowiska wystawienniczego nie ma możliwości aranżowania kącika ze stolikami dla klientów.

Tekst powstał we współpracy z firmą Pola Studio

Categories Biznes