TOP

Wydatki na start firmy, o których nie pomyślałeś

Kiedy zakładamy niewielki biznes i nasz kapitał początkowy jest bardzo skromny, musimy dwa razy oglądać każdą złotówkę, zanim ją wydamy. Staramy się zaplanować budżet jak najdokładniej. Może się jednak okazać, że zapomnieliśmy o jakimś pozornie drobnym wydatku. Jednak z tych niewielkich kwot, które musimy dołożyć, a nie są one uwzględnione w budżecie, może się uzbierać całkiem duża suma. Czego zatem czasem nie uwzględniamy w wydatkach potrzebnych do rozkręcenia firmy?

Toner do drukarki

Jeśli mamy niewielki budżet to pewnie zakładamy, że na początku nie będziemy korzystać z usług drukarni. Drukujemy więc wszelkie potrzebne materiały promocyjne, faktury, dokumenty i umowy w warunkach domowych, na drukarce. Jeśli jest tego dużo, a przy zakładaniu firmy zapewne jest, szybko może nam się skończyć toner do drukarki. Niby niewielki wydatek, ale rzadko uwzględniany we wstępnym budżecie.

Zniżki i rabaty

Zakładamy nowy sklep i chcemy przyciągnąć do niego klientów. Dobrze byłoby także nagrodzić jakoś tych, którzy już do nas trafili i zrobili duże zakupy. Warto zatem określić w budżecie, na jak duże zniżki i rabaty dla klientów możemy sobie pozwolić. Czasem o tym zapominamy i sprawa może wymknąć się spod kontroli.

Benzyna

Nawet jeśli siedziba naszej firmy będzie u nas w domu i wydaje nam się, że problem komunikacji nas nie dotyczy, z zakładaniem działalności gospodarczej wiąże się wiele spraw do załatwienia. Należy kilka razy odwiedzić urząd skarbowy, urząd miasta. Może się okazać, że przez kilka dni takiego jeżdżenia nasz bak będzie pusty i kolejne kilkaset złotych będziemy musieli wydać na benzynę. Pieniądze te zapewne nie są uwzględnione w budżecie.

Dodatkowa reklama

Pewnie w swoim budżecie znalazłeś miejsce na reklamę firmy. Może się ona jednak okazać nieskuteczna, nieefektywna. Ogłoszenie w lokalnej prasie na ostatniej stronie nikogo nie zainteresowało? Neonowy baner powieszony na budynku wcale nie przyciąga klientów? Musisz pomyśleć o dodatkowej, innej reklamie, co wiąże się z kolejnymi kosztami. Może założysz stronę internetową swojej firmy? A może rozniesiesz ulotki sąsiadom?

Toner do drukarki czy benzyna mogą się wydawać mało znaczącym wydatkiem w skali tych, które trzeba ponieść zakładając firmę, ale z takich drobnych kwot zbierają się duże sumy, które należy uwzględniać w budżecie.

Categories Technologia
chemia skup aut Warszawa Zagrożenia na półrocze ortodoncja katowice torby ekologiczne z nadrukiem