Proces zatrudniania nowych pracowników jest dość złożony i skomplikowany, lecz ma to swoje uzasadnienie. Ludzie poszukujący pracy usiłują przedstawić swoje kwalifikacje w jak najbardziej czytelny i klarowny sposób, zawierając wszystkie swoje osiągnięcia w CV. Niestety, w przypadku wielu zawodów konkurencja jest tak silna, że w walce o zatrudnienie niektórzy posuwają się do fałszowania swoich kompetencji. Rozmowy o prace bywają długie i wyczerpujące dla obu stron, lecz nawet największy profesjonalista nie jest w stanie dokładnie określić, czy potencjalny pracownik mówi całą prawdę.
Czy wariograf może pomóc?
Wariograf to zaawansowany, profesjonalny sprzęt, który może okazać się nieoceniony. Chociaż nabycie takiego urządzenia wiążę się z pewnymi kosztami, to jest to inwestycja, która bez wątpienia się zwróci. Instytut Badań Wariograficznych z chęcią podejmuje się współpracy z przedsiębiorcami, którzy planują wykorzystać go w procesie rekrutacji. Dobrym pomysłem jest zapoznać się z ofertą prezentowaną na wariograf.com.pl, gdyż cena tego typu usług może ulec zmianie w zależności od rozmaitych czynników. Nowa generacja wykrywaczy kłamstw jest niemożliwa do oszukania i działa z bardzo wysoką skutecznością. Analizując reakcje organizmu rozmówcy podczas zadawania konkretnych pytań, można ocenić jego prawdomówność.
Dlaczego warto zatrudniać uczciwych pracowników
W przeciwnym przypadku ryzykuje się zatrudnienie niekompetentnej i nieuczciwej osoby, która ostatecznie może zaszkodzić firmie. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej, najczęściej kłamie się na temat:
- Przeszłych zwolnień dyscyplinarnych
- Braku określonych umiejętności
- Prawomocnych wyroków sądowych
- Złej opinii poprzednich pracodawców
- Niedostatecznej ilości doświadczenia w branży
Nikt nie chciałby pracować razem z oszustem, dlatego zabezpieczenie się przed tego typu ludźmi już w procesie rekrutacji jest niezwykle ważne. Z drugiej strony, lojalny pracownik jest bardzo cenny, gdyż osobiste nastawienie często ma bezpośrednie przełożenie na jego wydajność i sumienność.