TOP

Reklama, której nie ma

Stosowanie nadruków na produktach użytku codziennego może wydawać się dość słabą reklamą – wiele z nich po jednym użyciu trafia do kosza, inne są wykorzystywane bez wgłębiania się w kwestie ich wyglądu. Dowiedziono jednak, że człowiek przyswaja mnóstwo informacji w sposób całkowicie podświadomy i zachodzi to właśnie podczas używania różnych rzeczy, oglądania filmów, przeglądania gazet itd. Jest to jedna z przyczyn, dla których producenci np. worków i opakowań foliowych stosują nadruki na ich powierzchni.

Duża trwałość opakowań foliowych

Biorąc powyższe pod uwagę, woreczki z nadrukiem jako bardzo trwałe opakowania foliowe mogą sprawdzić się doskonale. Ważnym czynnikiem jest ich ogromna wręcz popularność, liczy się też niska cena i to, że są tak powszechne w użyciu. Codziennie w sklepach, w domach, w biurach zużywa się kilkanaście (średnio) woreczków. Istniejący na nich nadruk przy tak dużej częstotliwości użytkowania musi zapadać w pamięć. Dodatkowo, woreczki z nadrukiem będą lepiej wizualizować znajdującą się na nich reklamę, gdy włoży się coś do środka. Z tej przyczyny najlepiej, gdy używa się ich do pakowania produktów – na przykład spożywczych.

Woreczki z nadrukiem w sklepach

Obecnie w bardzo wielu sklepach stosowane są opakowania foliowe z nadrukiem. To niemalże standard, bo w przypadku wielu produktów niemożliwe jest opisanie lub oznaczenie ich powierzchni – w takich przypadkach stosuje się nadruk na woreczku. Chociaż klienci przeważnie zdzierają opakowanie, przed i w trakcie użytkowania produktu reklama może być obejrzana wiele razy. Podświadomość buduje zaufanie do marki, więc wystarczy, by produkt wywołał pozytywne skojarzenia, był wysokiej jakości, w przypadku spożywczych – smaczny, niespożywczych – trwały i uniwersalny.

Zastosowanie do celów promocyjnych

Opakowania foliowe z nadrukiem mogą posłużyć też przy różnych okazjach jako tymczasowe zabezpieczenie przedmiotów wręczanych na spotkaniach, promocjach, wystawach itd. Wtedy nadruk może stanowić ważną kwestię marketingową, więc jeśli będzie przemyślany, klienci zauważą go, może nawet skorzystają z zawartych tam danych, zapamiętają logo czy hasło reklamowe marki. W tym przypadku bardzo liczy się trwałość opakowań, dlatego wybiera się folię (a nie papier), do tego często mocniejszą niż do produkcji woreczków. Folia jest przezroczysta bądź nieprzezroczysta, barwiona – zależy to od kilku czynników, m.in. zawartości, jaką skryją opakowania, rodzaju nadruku itd.

Categories Biznes