TOP

Jak założyć firmę z sukcesem?

Bardzo wiele osób marzy o własnej działalności gospodarczej, pracy na swój rachunek. Wiąże się to z pewną niezależnością – w końcu samemu jest się swoim szefem.

Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy na rynku jest ogromna konkurencja, ruszenie z własną firmą to także nie lada wyzwanie. Trudno jest przebić się z własnymi pomysłami i nie jest łatwo dotrzeć do coraz bardziej wymagającego klienta, a często towarzyszy też temu strach, przejawiający się pytaniem: czy na pewno mi się uda?

Nie ma uniwersalnej recepty na sukces. Gdyby taka istniała, każdy by z niej korzystał i kolejne firmy przynosiłyby wielkie dochody. Istnieją jednak pewne drobne kroki, które można wykonać już na początku, aby zapewnić swojej firmie lepszy start.

Szkolenia ze sprzedaży

Założyłeś sklep. Do tej pory zajmowałeś się kwestiami prawnymi, formalnymi, ale lada chwila zaczniesz obsługiwać pierwszych klientów. Jednocześnie nigdy nie pracowałeś w żadnym sklepie, ani nawet punkcie usługowym, ale jesteś pewien, że świetnie sobie poradzisz, bo sprzedawanie to żadna filozofia.

Niestety, możesz się mylić. Aby być skutecznym sprzedawcą powinieneś wiedzieć trochę o technikach sprzedażowych, potrzebnych Ci umiejętnościach miękkich i mechanizmach dokonywania zakupu. Dlatego, zanim przyjmiesz pierwszych klientów, warto, abyś skorzystał ze szkolenia ze sprzedaży. Dowiesz się na nim, jakie są potrzeby klienta i jak na nie odpowiadać. Może się okazać, że ta niewielka inwestycja zapewni Twojej firmie świetny start.

Mądra reklama

To, o czym musisz pamiętać na samym początku to także reklama. Ludzie, Twoi potencjalni klienci, muszą się o Tobie dowiedzieć. Dostosuj reklamę do odbiorcy, na jakim Ci zależy. Jeśli założyłeś sklep akwarystyczny, wykup ogłoszenie w prasie dla miłośników rybek. Jeśli za kilka dni planujesz otworzyć nowy sklep spożywczy, z którego zapewne będą korzystać okoliczni mieszkańcy – wrzuć ulotki do skrzynek wszystkich sąsiadów. A może zaprosisz przy okazji na uroczyste otwarcie, w trakcie którego zachęcisz klientów do zakupów promocjami czy gadżetami?

Budowanie marki

Od samego początku, od pierwszych dni działalności firmy budujesz swoją markę. Staraj się stawiać ją na mocnych fundamentach – uczciwości, szacunku do klienta i chęci jak najszybszej odpowiedzi na jego potrzeby. Niech Twój sklep kojarzy się wszystkim ze wspaniałą, profesjonalną, serdeczną obsługą, a produkty, które sprzedajesz – z wysoką jakością.

szkolenia ze sprzedaży, umiejętne budowanie marki i mądra, przemyślana reklama – te trzy elementy nie są receptą na sukces, ale na pewno mogą pomóc w założeniu dobrze prosperującej firmy.

Categories Biznes
n-shine-sweet.com trzadesign.com.pl ishcourse.pl