Przyszedł ten moment, oddaliśmy już samochód do kasacji, ale pojawiają się kolejne pytania: co powinniśmy zrobić dalej? Gdzie się zwrócić? Jakie dokumenty są nam potrzebne? Jakich terminów trzeba dotrzymać? Wszystkich informacji powinni udzielić Państwu pracownicy Stacji Demontażu pojazdów i udostępnić je w formie pisemnego pouczenia, ale nie zaszkodzi wiedzieć.
Niezależnie, gdzie przeprowadziliśmy kasację auta – czy było to złomowanie samochodu Siemianowice, czy też złomowanie samochodu Ruda Śląska powinniśmy byli otrzymać zestaw niezbędnych dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do kasacji, unieważnienie dowodu rejestracyjnego (w formie dokumentu z obciętym rogiem), unieważnienie tablic rejestracyjnych (w formie naszych starych tablic z nawierconymi dodatkowymi otworami) oraz, w przypadku gdy była ona wydana, unieważnienie karty pojazdu. Będą nam one niezbędne do wyrejestrowania samochodu.
Poza zaświadczeniem o przyjęciu pojazdu do kasacji koniecznie musimy zabrać ze sobą unieważnione tablice rejestracyjne, dowód osobisty oraz potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia OC i w ciągu 30 dni udać się do właściwego do miejsca zarejestrowania pojazdu Wydziału Komunikacji. Dla oszczędzenia cennego czasu lepiej zabrać ze sobą wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu – formularz zazwyczaj można pobrać ze strony urzędu, w którym samochód chcemy wyrejestrować. Dodamy jeszcze, że opłata skarbowa pobierana za wyrejestrowanie pojazdu wynosi 10 złotych.
Po tym wszystkim pozostaje jeszcze rozwiązanie umowy z ubezpieczycielem – odzyskamy w ten sposób niewykorzystane składki OC.
Procedura zawsze przebiega w ten sam sposób w każdym przypadku i nieistotne jest, czy zdecydowaliśmy się na złomowanie samochodu Siemianowice, czy też złomowanie samochodu Ruda Śląska.