TOP

Co daje wybór dobrego systemu targowego?

Jakość czy cena oferowanych produktów to nie wszystko. Niezwykle istotny jest także sposób jego wystawienia, zwłaszcza zważywszy na to, że konkurencja na rynku nie śpi. Warto więc zastanowić się sumiennie nad wyborem systemu targowego, który godnie będzie prezentował proponowane towary lub usługi na targach i przy innych okazjach.

Pokaż, co masz najlepszego

Merchandising jest działem marketingu, który zajmuje się ekspozycją towarów na sprzedaż. Tylko z pozoru jest to niezbyt istotny element całości handlu. W rzeczywistości, często od sposobu „podania” zależy poziom apetytu klientów. Dlatego też coraz większą uwagę przykłada się do wykładania towaru w marketach, ale też do oprawy wizualnej stoisk handlowych, targowych czy informacyjnych.

Właściwie dobrane systemy targowe mogą całkowicie przesądzić kwestię dochodu i zainteresowania firmą. Pierwszej, decydującej o dalszym przetwarzaniu informacji oceny dokonuje się zawsze na „rzut oka” – to jest właśnie ten moment, w którym trzeba wykorzystać szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnej klienteli.

W jaki sposób to zrobić?

Dobrze dobrane pod kątem marketingu systemy targowe przede wszystkim pasują wizualnie do koncepcji i na pierwszy rzut oka świadczą o solidnym wykonaniu. Takie pozorne drobiazgi przekładają się bezpośrednio na zdanie odwiedzających stoisko osób o firmie. We Wrocławiu wielu różnych producentów oferuje systemy targowe w rozmaitym przedziale cen oraz o różnych typach wykonania.

System służący do przekazywania informacji o firmie i ofercie powinien przede wszystkim zachęcać do zatrzymania się i zauważenia tej właśnie propozycji w morzu innych, często relatywnie podobnych. Oczywiście wiele zależy od samej aranżacji prezentowanego materiału, jednak już konstrukcja może powiedzieć coś o firmie – zwijający się po bokach roll-up kojarzy się z kiepskim wykonaniem, co z kolei nie zachęca szczególnie do korzystania z usług, a nawet zapoznawania się z nimi.

Czy to naprawdę działa?

Wiele badań z zakresu psychologii handlu potwierdza, że od wrażenia zapoznających się z ofertą osób zależy to, czy zdecydują się z niej skorzystać. Klienci zwykle szukają w firmie solidności, pewnej oryginalności i otwartości wobec korzystających z jej oferty osób. Wybór odpowiednich systemów targowych na jednej z często odbywających się we Wrocławiu targów pomaga osiągnąć dobre pierwsze wrażenie.

Istnieje wiele różnych typów systemów, od prostych, zwijanych plakatów aż po całe konstrukcje, nierzadko zaprojektowane w niecodzienny sposób, na przykład wypełniane powietrzem.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze.

Categories Biznes