TOP

Czy pozycjonowanie strony jest legalne i etyczne?

Przeglądając oferty firm zajmujących się pozycjonowaniem często można natknąć się na fragmenty takie, jak: nie stosujemy nielegalnych metod pozycjonowania”, albo: „w swojej pracy wykorzystujemy tylko etyczne sposoby”.

Przyznajmy szczerze – takie sformułowania już na starcie powinny zniechęcać potencjalnych klientów, którzy chcą pozycjonować swoją stronę, ponieważ dają do zrozumienia, że w pozycjonowaniu jest coś szemranego. Że jest to czynność, którą trzeba wykonywać jakoś potajemnie, prawie że na czarnym rynku. Odradzamy firmom zajmującym się pozycjonowaniem stosowania takich sformułowań, ponieważ efekt promocyjny może być odwrotny od zamierzonego.

>>Szukasz Dobrej oferty pozycjonowania? Zapraszamy na StabilnePozycje.pl<<

Jeśli chodzi o legalność pozycjonowania to sprawa jest banalnie prosta. Legalne w Polsce jest to, co jest z obowiązującym na jej terytorium prawem. A prawo tworzone jest przez organy władzy: sejm, rząd, organizacje międzynarodowe. Z pewnością do tych organów władzy nie należy wyszukiwarka Google, więc nawet jeśli w pozycjonowaniu stosowane są metody niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki, to nie mogą być one określane jako nielegalne.

Co do legalności pozycjonowania można mieć wątpliwości tylko w jednym przypadku. Jest to sytuacja, gdy agencja SEO prowadzi celowe działania wymierzone w konkurencję swoich klientów, powodujące ich spadki w pozycjach. Czyli jak to się ładnie określa, depozycjonuje je. Właściciel takiej depozycjonowanej strony, gdyby potrafił to udowodnić w rozprawie cywilnej, z pewnością mógłby liczyć na spore odszkodowanie.

No dobrze, ustaliliśmy fakt, iż pozycjonowanie, nawet jeśli niezgodne z wytycznymi Google, nie jest nielegalne. A czy jest nieetyczne? Nie jest. Nie jest dlatego, że niezależnie od tego, jakie działania wykonuje pozycjoner aby wykonać swoją pracę, to ostatecznie wszystko przeliczają algorytmy zaprogramowane przez Google i to do nich należy ustalanie pozycji. To Google odpowiada za listę wyników, które publikuje i to po ich stronie leży to, aby wyniki były (przynajmniej według nich) najlepsze. Pamiętajmy, że pozycjoner jedynie prowadzi starania, aby strona była wysoko w tych wynikach, ale one nie zależą od niego wprost.

O nieetycznym podejściu do pozycjonowania możemy mówić tylko wtedy, gdy pozycjoner chce oszukać swojego klienta: proponuje mu frazy, których pozycjonowanie nie ma biznesowego sensu, czy stosuje zbyt ryzykowne metody, które będą musiały zaowocować banem czy filtrem.

Categories Biznes
netrza.pl https://gayer.com.pl/nowoczesny-przedpokoj-inspiracje-i-aranzacje-z-nuta-industrialna/ gscooper.com